نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

نگاهی به عملکرد پدیده با رحمتی| مقتدر در میزبانی، متزلزل در میهمانی!

  • کد خبر: ۷۶۱۹۹
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
نگاهی به عملکرد پدیده با رحمتی| مقتدر در میزبانی، متزلزل در میهمانی!
ارزیابی صفر تا صد آماروارقام عملکرد تیم فوتبال پدیده، تنها نماینده استان در لیگ‌برتر بیستم را در ادامه می‌خوانید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ قطار لیگ‌برتر بیستم بالأخره به ایستگاه پایانی رسید و حالا تیم‌ها به آرامش بعد از توفان رسیده‌اند. تکلیف ۴ تیم بالانشین مشخص شده است و از حالا در اندیشه آسیا هستند و ۲ تیم پایانی هم به فصل آینده فکر می‌کنند که باید در لیگ دسته‌یک سپری کنند. دراین‌میان تیم‌هایی که در رتبه‌های پنجم تا چهاردهم قرار گرفتند، خیالشان بابت همه‌چیز راحت است. آن‌ها باید فقط به یک آماده‌سازی خوب برای فصل بعد فکر کنند.

 

تیم فوتبال پدیده، نماینده مشهد، هم در این دوره از مسابقات توانست در جایگاه نهم قرار بگیرد و اگرچه مثل یکی‌دو فصل گذشته آسیایی یا در رتبه‌های بالای جدول نبود، بی‌تردید باتوجه‌به بضاعت تیم و حواشی و اتفاقاتی که برای آن‌ها افتاد، نهمی رتبه بدی برای این تیم نیست. شاگردان سیدمهدی رحمتی این فصل ۱۰ برد، ۸ تساوی و ۱۲ باخت به‌دست آوردند؛ نتیجه‌ای که برای تیم جوان رحمتی نتیجه بدی به‌حساب نمی‌آید. اگرچه این را هم نباید فراموش کنیم که این عملکرد در یک لیگ بهتر بی‌تردید می‌توانست برای نماینده مشهد خطرناک باشد.


بهبود کیفیت در دور برگشت

شاگردان سیدمهدی رحمتی در ۱۵ دیدار دور رفت لیگ‌برتر ۵ پیروزی به‌دست آوردند و ۳ بار هم مقابل حریفان به تساوی رسیدند. مشهدی‌ها نزدیک به ۵۰ درصد بازی‌های دور رفت، یعنی ۷ بازی را به حریفان واگذار کردند. نماینده مشهد در دور رفت ۱۵ گل به ثمر رساند که این میانگین یک گل زده در هر بازی را برای پدیده به ثبت رساند. تیم فوتبال پدیده در نیم‌فصل دوم که معمولا نیم‌فصلی سخت و فرسایشی است، برخلاف بیشتر تیم‌ها که عملکردشان افت می‌کند، توانست نیم‌فصلی بهتر داشته باشد.

 

مشکی‌قرمز‌ها در ۱۵ بازی برگشت بازهم یک‌سوم مسابقات را بردند، اما ۵ تساوی و ۵ شکست هم برایشان رقم خورد که این یعنی یک‌سوم پیروزی، یک‌سوم شکست و یک‌سوم تساوی و ۱۲ گل زده در برابر ۱۲ گل خورده. شاگردان رحمتی در دور رفت ۱۸ امتیاز و در دور برگشت ۲۰ امتیاز به‌دست آوردند؛ آماری که نشان‌دهنده بهبود کیفیت عملکرد و نتیجه‌گیری تیم فوتبال پدیده مشهد در دور برگشت لیگ‌برتر بیستم در قیاس با دور رفت این مسابقات است.


مقتدر در خانه، متزلزل خارج از خانه

۷ پیروزی خانگی در برابر ۹ شکست خارج از خانه! اعدادی که نشان‌دهنده عملکرد خوب پدیده در بازی‌های خانگی است. تیم مشهد در ۱۵ بازی خانگی ۷ پیروزی، ۵ تساوی و ۳ شکست کسب کرده است. در مقابل تیم مشهد هروقت پایش را از شهر بیرون گذاشته نتوانسته است عملکرد چندان خوبی داشته باشد. فقط ۳ پیروزی و ۳ تساوی حاصل این تلاش‌ها بوده و در برابرش پدیده ۹ بار خارج از خانه باخته است. شاگردان رحمتی در خانه فقط ۱۰ گل دریافت کردند و این نشان از استحکام دفاعی در بازی‌های خانگی دارد، درحالی‌که در خارج از خانه ۲۱ بار دروازه‌شان باز شده است. پدیده در بازی‌های خانگی ۲۶ امتیاز دشت کرده و در خارج از خانه فقط سهمش ۱۲ امتیاز بوده است.


۳ برد مهم، ۳ باخت تلخ

پدیده این فصل فقط ۳ بار خارج از خانه مقابل حریفان به پیروزی رسید. ۳ پیروزی شیرینی که ۲ تایش از قضای روزگار در دیار نصف‌جهان رقم خورد. برد شیرین ۳ بر ۱ شاگردان رحمتی در دیدار رفت مقابل سپاهان نویدکیا در نقش‌جهان یکی از این بردهاست. پدیده همچنین مقابل ذوب‌آهن در اصفهان با نتیجه ۲ بر ۰ پیروز شد. پدیده در بازی خارج از خانه مقابل سایپا هم ۲ بر ۱ پیروز شد. اما پدیده‌ای‌ها در لیگ بیستم ۳ باخت بد خانگی هم داشتند؛ باخت مقابل استقلال تهران با نتیجه ۲ بر ۰، باخت در برابر مس رفسنجان با نتیجه ۱ بر ۰ و باخت ۱ بر ۰ مقابل سپاهان مدعی. شکست‌هایی که در هیچ‌کدامشان پدیده نتوانسته بود دروازه حریفان را در خانه باز کند و این بر تلخی آن می‌افزود.


پدیده و آمار ۷ فصل نتیجه‌گیری

نماینده مشهد در این ۷ فصل حضورش در لیگ‌برتر فوتبال به‌جز ۲ فصل حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت این تیم همواره بین ۳۰ تا ۴۰ امتیاز دشت کرده است. پدیده مشهد در فصل اول با علیرضا مرزبان ۳۳ امتیاز گرفت و در پایان بر سکوی دهم ایستاد. نماینده مشهد فصل بعد محمدرضا مهاجری را روی نیمکت داشت و در طول ۳ فصل حضور این مربی بومی در رأس کادرفنی به‌ترتیب ۳۹، ۳۴ و ۳۳ امتیاز به‌دست آورد.

 

پدیده در این ۳ فصل یک‌بار دهم شد و ۲ بار بر سکوی یازدهم ایستاد. البته در سال سوم حضور مهاجری روی نیمکت پدیده کمیته انضباطی فیفا به‌دلیل پرونده زوران کنزوویچ و بدهی مالی باشگاه پدیده به این بازیکن ۶ امتیاز از پدیده کسر کرد، وگرنه پدیده در این فصل ۳۹ امتیازی می‌شد. در لیگ‌برتر هجدهم بود که نماینده مشهد یحیی گل‌محمدی را به‌عنوان سرمربی به خدمت گرفت و این آغاز تحولی بزرگ در فوتبال مشهد بود.

 

کسب جایگاه چهارم لیگ‌برتر با این سرمربی و کسب ۵۶ امتیاز، فصلی رؤیایی برای پدیده رقم زد. پدیده یحیی با این ۵۶ امتیاز آسیایی شد و در ادامه این روند خوب در لیگ‌برتر نوزدهم هم پدیده با یحیی گل‌محمدی خوب کار کرد، البته که گل‌محمدی در نیم‌فصل از این تیم جدا شد و سرآسیایی هدایت نماینده مشهد را به‌عهده گرفت. اما بازهم پدیده در فصل بعد ۴۶ امتیاز گرفت و ششم شد. نماینده مشهد این فصل هم با هدایت رحمتی ۳۸ امتیاز به‌دست آورد و نهم شد؛ کارنامه‌ای نه‌چندان بد برای سرمربی‌ای که اولین فصل نشستن روی نیمکت را تجربه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->